Selasa, 23 Oktober 2012

Sejam Yang Berharga

Salam'alaik,

Lama tak 'update' blog ini. Hati terasa nak menconteng sedikit di sini. Mungkin nak membuka perbincangan, mungkin juga sekadar nak luahkan isi hati.

Dalam masa sejam,
Sebuah organisasi boleh menghasilkan satu perancangan gerak kerja yang teratur, tersusun lagi kemas rancangan perlaksanaannya andai kata ahli organisasi tersebut (3 Perkara):
1. Berlapang dada di antara satu sama lain (menerima segala kekurangan atau kelebihan di antara satu sama lain dalam konteks memberi kritikan mahupun menerima kritikan).
2. Memainkan peranan yang aktif bukannya pasif dalam kelompoknya (sama ada secara "de bono's Hat" mahupun jobskop amanah yang ditaklifkan kepadanya).
3. Ahli perbincangan memahami dengan jelas VMO perbincangan dan setiap ahli berusaha untuk menghayati VMO tersebut dan merealisasikannya.

Sejam je cukup sebenarnya...

Abdul Fattah Sadiq Bin Abd Hafidz
Bandar Baru Bangi, Selangor
23 Oktober 2012

*sejam... 4 poly-bag Cili Bangi boleh terjual, 6 orang pelawat dapat diterangkan mengenai Nuklear dan Radiasi, Cili Bangi, Roselle, Coklat UKM, Mikrob-mikrob dalam kehidupan, klasifikasi Zoologi dan eksperimen "Home-made bullet-proof vest" - (macam lagu Cucur Adabi. Tepung jagung tambah air, adun sebati 'goreng' dan sedia. Tepung Cucur Adabi rasanya) (^_^) **realitinya tak pakai pun tepung Adabi. 'goreng' = ....cakap je apa2 yg terlintas dalam pemikiran**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan